מסתכלים לפחד בעיניים

מי מאיתנו לא מפחד אף פעם? מי לא פיתח דרכים עוקפות כדי להתמודד הפחד? או אולי כדי לא להתמודד כלל. אושו אמר, "החיים מתחילים כשהפחד נגמר". ואני אומרת: הוא צודק.

אנו מונעים על ידי שני רגשות דומיננטיים – פחד ואהבה. הפחדים, הן המולדים והן הנרכשים, מעכבים אותנו במערכות יחסים, בהתפתחות אישית וגם בעסקים. הם גורמים לתקיעות, לשיתוק ולחוסר אונים, מכווצים אותנו ומונעים מאיתנו להעז. אנחנו מפחדים להיכשל, כך שאנחנו לא מנסים לפעול למען המטרה. אנו חוששים מהתגובות, מתייאשים עוד לפני שהתחלנו והופכים לביקורתיים ושיפוטיים יותר כלפי עצמו וכלפי הסובבים אותנו.

מה זה בעצם פחד? הפחד הוא אחד מתוך מנגנוני הגנה רבים. הוא תחושה המתייחסת לאירוע כלשהו שעלול לקרות בעתיד, הוא אינדיווידואלי ולא פעם נובע מזיכרון עבר של אירועים וסיטואציות שחווינו. כאשר אנחנו פוחדים, המחשבות שלנו מרוכזות בפחד וכך מגדילות את הסיכוי שהתרחיש אכן יקרה. בדרך זו אנו יוצרים את המציאות וכמו מוכיחים לעצמנו שאנחנו צודקים בתחושותינו.

עוד מילדות לימדו אותנו שהפחד, העצב והכאב הם רגשות שליליים. לעיתים אנו בוחרים להדחיק את הרגשות הללו כלא היו, לפעמים אנו חווים מעצור ונמנעים מלעשות דברים, אך הפתרון המיטבי ועם זאת הקשה ביותר הוא לתת מענה עמוק ומשחרר לפחדים שלנו.

באופן אישי, במשך שנים רבות הדחקתי רגשות. כל פעם שעלה "רגש שלילי" המשכתי כרגיל, לא ידעתי איך להתמודד עם מה שעלה והעדפתי להתעלם. כשהבנתי שהרגשות שלי הם חלק ממי שאני ושהם פועלים לטובתי, התחלתי לתת להם מקום בלי לשפוט אותם. למדתי שהכעס מראה לי מתי האחר עבר את הגבול ואיפה אני רוצה להציב גבולות ולא לוותר על עצמי. הפחד שיקף לי שאני מסוגלת ליותר ממה שרק נדמה לי והכאב לימד והצמיח אותי.

אילו תקדישו כמה דקות לבחון את הפחדים שלכם ותשאלו את עצמכם: מה הדבר הנורא שעלול לקרות אם הפחד יתממש? לרוב תגלו שהתוצאה אינה מפחידה כפי שתיארתם קודם לכן. עלינו לזכור – אני אדם שונה משהייתי בעבר, שכן מה שהפחיד אותי פעם, היום כבר לא כל כך נורא ויש לי את היכולת להתמודד איתו. תעזו, תפרצו גבולות ותגיעו רחוק!

טיפולים

סדנאות

סדנת זוגיות

רוצה למגנט את הבן זוג הנכון עבורך? כבר בזוגיות אך את לא מאושרת? בסדנת הזוגיות בראי התטא הילינג, אחשוף אותך לכלים

קרא עוד »
Call Now Button